Tuesday 4 September 2012

Apple's latest invention - iPad Neck?

Semalam saya menghadirkan diri di satu sesi perkongsian berkenaan ergonomic, yang dibawakan oleh seorang Professor dari salah sebuah universiti terkenal dari negara James Dean. Perkongsian yang cukup bersahaja dan santai tetapi cukup sarat dengan isi untuk ditimba. Berbaloi jugak saya attend. Maklumlah, professor dari amrika dan sangat memang expert dengan topik nya tu.

Antara yang mendapat perhatian saya adalah, di Amerika sekarang, terdapat satu ergonomic isu yang sedang hangit diperkatakan adalah apa yang dipanggil "iPad Neck". Ya..iPad Neck tu penyakit dan bukannya product baru keluaran Apple si gergasi komputer dari Amerika tu!. Menarik bukan...

Jadinya saya cubalah rajin2kan diri mengetik papankunci memanggil pakcik Google...dan hasilnya saya jumpa link kat bawah ni yang agak relevan dengan topik kita ni...so saya share je lah...

http://www.gottabemobile.com/2012/01/26/eveything-you-need-to-know-about-ipad-ergonomics/

Enjoy your reading ya...



ps: kalau rasa menarik je macam coretan saya ni, sudu-sudikan lah share sama kengkawan...klik je kat ikon bwh tu...fb ke twitter ke...tq eh...tapi kalu rasa ada nak komen, tulis je kan ruangan komen di bawah tu...ya kengkawan.

No comments:

Post a Comment